Poiščite idealen (zdrav) prigrizek zase

Se tudi vi ne morete upreti prigrizkom? Čeprav je bolje, da jemo, samo ko smo lačni, pa občasen zdrav prigrizek ne škodi. 

Ajurveda uči, da je dobra prebava ključ do dobrega počutja, zdravja in vitalnosti. Redni obroki so poleg pravilne izbire živil eden izmed najučinkovitejših načinov za vzpostavitev ravnovesja. Današnji hiter tempo pa hkrati otežuje vzdrževanje rednega ritma prehranjevanja, sploh med službenimi ali šolskimi obveznostmi. Zato smo za vas pripravili nekaj idej za okusen in zdrav prigrizek, ki vam bodo pomagali, da se boste počutili vitalno in polni energije. Predlogi so oblikovani glede na različne konstitucije oz. doše ter primerni za hladnejši del leta. 

Svojo konstitucijo lahko preverite tudi na naši spletni strani prek doša kviza.

Reši kviz

Vata

Tisti s prevladujočo Vata konstitucijo potrebujejo tople, lahko prebavljive, a kljub temu hranilne prigrizke, ki ji bodo dali dovolj energije za nadaljnje delo. V hladnejših mesecih je sploh pomembno, da posamezniki s to konstitucijo uživajo kuhano hrano in se izogibajo surovemu sadju in zelenjavi ter mrzlim napitkom.

Zdrav prigrizek za Vato:

  • Pečeno jabolko
  • Polnjeni datlji z orehi ali mandlji
  • Začinjeno mandljevo mleko (kardamom, cimet, ingver, javorjev sirup po želji)
Khir meta & kerob
sadje pravila prehranjevanja
Krekerji

Pitta

Posamezniki s prevladujočo Pitta došo naj posežejo po naravno sladkih prigrizkih, ki bodo pomirili njihovo ognjeno naravo. Suho in sveže sadje (vendar ne skupaj) je dober prigrizek za zameno lakoto, medtem ko je ob večjem naporu ali potrebi po bolj hranljivem prigrizku boljša izbira pest oreščkov ali košček toasta.

Zdrav prigrizek za Pitto:

  • Sveže ali suho sadje
  • Blanširani mandlji
  • Ječmenov toast z grozdno marmelado

Kapha

Kadar prevladuje Kapha doša, naj bodo prigrizki lahki, brez maščob in zmerni v količini. Posamezniki s to konstitucijo uživajo v jedi in so lahko nagnjeni k prenajedanju. zelo uživajo v sladkih jedeh, ki pa zanje niso najbolj priporočljive. Kljub temu se prigrizkom ni potrebno povsem odpovedati. Suha žita in kompoti brez sladkorja ter zeliščni čaji so primer jedi, ki pomirjajo in uravnavajo to došo.

Zdrav prigrizek za Kapho:

  • Kompot iz jabolk in brusnic
  • Pokovka (brez maščobe, pripravljena doma)
  • Rženi, ječmenovi ali ajdovi krekerji

Tisti z mešano konstitucijo pri izbiri prigrizkov upoštevajte svoje trenutno počutje, potrebe in vreme. Vata-Pitta konstitucija naj v primeru izčrpanosti, občutku mraza in hladnem ter vetrovnem dnevu poseže po prigrizkih za Vato, ob toplejših dnevih, ko potrebuje nekaj pomiritve pa po tistih za Pitto.

Izdelki MadhuraVita za posamezne doše

Za malico ali zajtrk po meri posameznika pa smo za vas pripravili tudi posebno linijo BIO mueslijev. Izbirate lahko med Vata, Pitta, Kapha in tridoša mueslijem, ki so posebej zasnovani tako, da ustrezajo potrebam posamezne doše. Izberite jih glede na vašo konstitucijo, vreme ali trenutno počutje. Več o tem, kateri muesli je pravi za vas, si lahko preberete TUKAJ.

Comments are closed.